Avrupa Birliği Finansal Desteği, Dünya Bankası ve KfW Kalkınma Bankası aracılığıyla İnşaat ve Emlak Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülen “Eğitim Altyapısının Güçlendirilmesi” ve “Kriz Zamanlarında Herkes İçin Eğitim I-II” projelerinin kapanış töreni Ankara’da gerçekleştirildi. Böylece projelerin başarıyla tamamlanmasının son adımı atıldı.
Mogan MTAL Uygulama Otelinde gerçekleştirilen törene Bakan Yardımcımız Sayın Ömer Faruk YELKENCİ, Genel Müdürümüz Sayın Özcan DUMAN, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Başkan Yardımcısı Sayın Jurgis VILCINSKAS, Dünya Bankası Beşeri Kalkınma Program Lideri Sayın Rene Antonio Leon SOLANO, KfW Kalkınma Bankası Güneydoğu Avrupa ve Türkiye Belediye Altyapısı Bölüm Başkanı Sayın Florian SEKINGER ile diğer ilgililer katıldı.

Törende, Genel Müdürümüz Sayın Özcan DUMAN, katılımcılara hitap etti. Konuşmasında projelerin başarılarını ve etkilerini vurgulayan Genel Müdürümüz, şunları söyledi:
“Projelerimizde bugüne kadar 210 okulu tamamlayarak yaklaşık 160 bin öğrencilik kapasite oluşturduk. 19 ilimizde başarıyla uygulanan projelerimizde, bina performans ömrünün oldukça uzun olduğunu değerlendirdiğimizde, bu binaların milyonlarca çocuğumuzun hayatına dokunacağını söylemek yanlış olmayacaktır.
Bu projeler, deneyim kazanmış bir ekip ve dış kaynaklı fonlamayla büyük projelerin üstesinden gelebilme becerisi kazandırdı. Ülkemize faydalı olacak ve kalkınma hedeflerine katkı sunacak projeler için dış kaynak kullanımı hususunda istekliliğimizi koruduğumuzu belirtmek isterim.
Millî Eğitim Bakanlığı olarak, kamu kaynaklı yatırımlar boyutunda bugünkü projelerimiz ölçeğindeki işleri rutin olarak gerçekleştirmekteyiz. Ancak burada asıl kıymetli gördüğümüz nokta, uluslararası finansmanlı projelerin yönetimi alanında KfW ve Dünya Bankası ile oluşturduğumuz iş birliği ve Avrupa Birliğinin desteğiyle elde ettiğimiz güzel sonuçlardır.
Başta çalışma arkadaşlarım ve uluslararası partnerlerimiz olmak üzere, bu başarıda emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyor ve tüm katılımcılarımız için verimli bir etkinlik geçmesini diliyorum.”

Bakan Yardımcımız Sayın Ömer Faruk YELKENCİ burada yaptığı konuşmada, göç sorununa eğitim altyapısı açısından yanıt niteliği taşıyan üç projenin tamamlandığını hatırlatarak “Bildiğiniz gibi göç olgusunun pek çok boyutu olmakla beraber eğitim perspektifinden temel olarak eğitim altyapısı, okullaşma, mesleki eğitim ve istihdama hazırlık olmak üzere birbirini besleyen üç ana ayaktan bahsedebiliriz.” dedi.
Göçe bağlı olarak eğitim hizmetlerine olan talep yönlü baskıyı azaltmak için yeni okulların inşa edilmesi ve çocukların eğitime erişimini sağlamak için büyük önem taşıdığını kaydeden Bakan Yardımcımız şunları söyledi: “Son on yılda hem eğitim altyapısı hem de eğitime erişim alanında yaptığımız başarılı çalışmalar ile geçici koruma altındaki Suriyeli çocuklarımızın okullaşma oranını yüzde 20’den yüzde 65 seviyelerinin üstüne çıkarmayı başardık.
Avrupa Birliği mali desteğiyle uygulanan Eğitim Altyapısının Güçlendirilmesi ve Kriz Zamanlarında Herkes İçin Eğitim I-II projeleri ile inşa edilen 210 okul ile bu ihtiyacın yaklaşık yüzde 19’unun giderilmesine doğrudan katkı sunmuş oldu. Aynı zamanda, devam eden Kriz Zamanlarında Herkes İçin Eğitim III Projesi ile 100 okul öncesi eğitim tesisinin inşasına başlandı.”
Kamu kaynaklarıyla her yıl yüzlerce eğitim tesisi yaptıklarını vurgulayan Bakan Yardımcımız, “Avrupa Birliği ve diğer uluslararası finans kuruluşları ile yürüttüğümüz projeler, okullarımızın teknik tasarımı ve öğrenme ortamlarının her geçen gün iyileştirilmesine önemli katkılar sağlamaktadır. Eğitim yapılarımızı, genç zihinlerin şekillendiği ve yeni yetişen nesillerin hayata hazırlandığı yerler olarak görüyoruz; okullarımızın, çocukların, öğretmenlerin ve velilerin mutlulukla geldiği, her köşesinde bir öğrenme fırsatı taşıyan mekanlar olması için çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.
6 Şubat’ta yaşanan deprem felaketine değinen Bakan Yardımcımız Sayın Ömer Faruk YELKENCİ, “Bu afet sonrasında başta proje kapsamında inşa edilen okullarımız olmak üzere tüm eğitim binalarımız görevini yerine getirdi. Okullarımız; afetin yaralarını sarmak için geçici barınma merkezlerine, yardım dağıtım alanlarına, aşevlerine, deprem koordinasyon merkezlerine dönüştü ve aynı çatı altında kısa bir süre sonra eğitim öğretim yeniden başladı. Bu vesileyle afete dirençli okullar gündeminin de ne kadar yerinde bir çalışma olduğu ortaya çıkmış oldu. Bizler eğitim yapıları açısından ‘sıfır risk’ anlayışıyla hem kamu kaynakları hem de uluslararası kuruluşların sağladığı kaynaklar ile çalışmalarımıza aralıksız devam edeceğiz.” diye konuştu.

Türkiye’de geçici koruma altında 3,1 milyondan fazla Suriyeli var. Mültecilerin yarısı 18 yaşın altında. Ayrıca, Türkiye nüfusunun %25’inden fazlası okul çağında. Bu genç nüfusun kaliteli eğitim alarak, topluma katkıda bulunacak bireyler olarak yetişmesi çok önemlidir. AB projeleri, hem mültecilere hem de ev sahibi topluluklara kaliteli eğitim alanları sağlamaya devam ediyor ve okul kayıtlarını artırıyor.
AB olarak, okul altyapılarını desteklemeye devam edeceğiz “640 milyon Euro, 340 okulun inşası için ayrılmıştır. Millî Eğitim Bakanlığı, Dünya Bankası ve Alman Kalkınma Bankası ile çalışmaya devam edeceğiz. Sabır ve özveriniz için teşekkür ederiz, bu başarıları siz olmadan elde etmek mümkün olmazdı! Yerel kurumlara, tasarım ve denetim danışmanlarına, inşaat şirketlerine ve tüm öğretmenlere teşekkürlerimi sunarım.” diye konuştu.
KfW Kalkınma Bankasından Güneydoğu Avrupa ve Türkiye Belediye Altyapısı Bölüm Başkanı Florian SEKINGER ve Dünya Bankası Beşeri Kalkınma Program Lideri Rene Antonio Leon SOLANO’nun konuşmalarının ardından Ostim Şehit Şükrü Öngün Ortaokulunun yararlanıcısı olan öğrencilerimiz ile öğretmenimiz projemiz ve okullarımız ile ilgili görüşlerini paylaştılar.
Ardından Ostim Şehit Şükrü Öngün müzik grubu öğrencilerimiz, Erasmus+ projesi kapsamında akranları ile oluşturdukları şarkılarını seslendirdi.
Kapanış töreninin ikinci aşamasında “Geçici Koruma Altındaki Suriyeliler (GKAS) ve Tüm Öğrenciler için İyileştirilmiş Öğrenme Ortamlarının Rolü” ve “Türkiye’de Afetlere Dirençli Okullar” panelleri düzenlendi.





